כשהופיע האינטרנט בחיינו, לא חשבנו שהוא יצליח עד כדי כך לעזור לעסקים קטנים לזכות לחשיפה וליהנות מאפשרויות פרסום כל כך רבות, אך עם הזמן גילינו שעסקים קטנים מאוד יכולים להשתמש באינטרנט בדרכים שונות על מנת להיחשף לקהל לקוחות גדול וליהנות מכמה שיותר חשיפה.
אחת הדוגמאות הקלאסיות לכך היא בעלי מקצוע. בעולם של לפני האינטרנט היו בפניהם מעט מאוד אופציות לפרסום. בעיקר זו היתה תקשורת מקומית או פרסום עממי (פליירים ומגנטים) שעזרו להם. לצד כמובן לקוחות מרוצים שיידעו את חבריהם ובני משפחותיהם. היה מדובר במעגלים מאוד מצומצמים אפילו בקנה מידה מקומי. האינטרנט פתח להם צוהר ליהנות מחשיפה רבה יותר. ניקח למשל מנעולן בגבעתיים, באופן סביר היינו מצפים שהוא ייהנה מקהל לקוחות בעיר, קהל לקוחות באזור בו הוא עובד. סביר להניח שהוא לא יצא מגבולות העיר. אך האינטרנט מאפשר לו ליהנות מחשיפה רחבה מאוד אשר מגדילה באופן ניכר את הסיכוי שלו לצאת מגבולות העיר וליהנות מקהל לקוחות גם מערים סמוכות.
כיצד פרסום באינטרנט יכול לעזור למנעולן בגבעתיים ליהנות מחשיפה רבה יותר?
מאחר והאינטרנט מאפשר לכל בעל מקצוע ולכל עסק לפרסם את עצמו הן באמצעות פרסום ממומן והן קידום אורגני (קידום של האתר במנוע חיפוש), אז יכול אותו מנעולן בגבעתיים להפנות את התקציב שבראשותו לאותם כלים. במקום להשתמש בפרסום בתקשורת המקומית הוא משתמש בפרסום דיגיטלי כאשר היתרון המרכזי בפרסום דיגיטלי שהוא ממוקד –
- ראשית, הוא ממוקד למי שמחפש מנעולן (על שלל הביטויים השונים בנושא) וכן בביטוי לוקאלי, כלומר הוא יכול לפרסם באמצעות ביטויים כמו מנעולן בגבעתיים, מנעולן ברמת גן, מנעולן בתל אביב. אז כל מי שמחפש מנעולן באזור יגיע אליו.
2. שנית, הוא לא חייב להחזיק אתר אינטרנט. מספיק שיצור עמוד נחיתה עם טלפון, מייל או אפשרות ליצירת קשר, זה יותר זול ויותר מהיר כלפי הגולש.
3. הוא יכול להיעזר בכלים שונים שנמצאים ברשת, החל מאתרי מאמרים, בלוגים, פורומים ועוד. מדובר על מערכת שלמה של תוכן בה הוא יכול לפרסם את עצמו באופן ישיר או באמצעים עקיפים, למשל, פרסום מאמרים מקצועיים עם פרטים ליצירת קשר.
4. רשתות חברתיות. בעלי מקצוע רבים ובפרט מנעולנים מעדיפים ללכת על האופציה הקלה והנוחה של פתיחת עמוד עסקי בפייסבוק. מדוע זה קל ונוח? זה לא עולה כסף, לא צריך הרבה בשביל לפתוח עמוד בפייסבוק, כל מה שצריך זה פשוט להכיר את המערכת, ומאחר וכולנו נמצאים בפייסבוק, רוב הזמן, אז במובן מסוים פתיחת עמוד עסקי והפעלתו, היא אלמנט שמשלב גם עבודה וגם הנאה.
חשוב להבהיר, יש גבול עד כמה האינטרנט יכול לעזור לבעל מקצוע קטן להיחשף, בסופו של דבר, נניח במקצוע כמו מנעולנים, אין סיבה שמישהו יזמין מנעולן אם הוא עובד במרחק של שעה נסיעה ממנו. אך אם מדובר במישהו מקצועי עם חוות דעת חיוביות, לעיתים גם תושבים בעיר הסמוכה ישמחו להזמין אותו.